دستگاه سنباده زنی

دستگاه سنباده زنی

سنباده ها به منظور تمیز کاری و براده برداری از سطوح مورد استفاده قرار می گیرند . معمولا این ابزار در پایان کار به کار برده می شوند . افرادی که از سنباده های برقی استفاده می کنند کاغذهای سنباده را به دستگاه متصل می نمایند و به کمک دستگاه تعبیه شده بر روی دستگاه آن را به سرعت روی مورد کار خود به حرکت در می آورند .

کاغذهای سنباده با توجه به ریز دانه هایی که در آن ها استفاده می شود درجه سختی اشان با یکدیگر متفاوت است و فرق می کند.

در ابتدای کار همیشه از سنباده زبر استفاده می کنند و سپس از سنباده نرم استفاه می کنند . سنباده های سخت به مرور زمان و در صورت استفاده کردن به مرور نرم می شوند که می توان از آن ها به عنوان سنباده های نرم در پایان کار استفاده نمود .

دستگاه سنباده زنی برای سنباده زنی قطعات و محصولات تولید شده می باشد که باعث ایجاد سطوح صاف و صیقلی کردن قطعات مورد استفاده قرار می گیرد .

عملکرد دستگاه های سنباده زنی با یکدیگر متفاوت است و عملکردشان به صورت زیر است :

  • در برخی موارد قطعه ثابت است و دستگاه سنباده زنی بر روی قطعه کار می کند .
  • در برخی موارد ماشین آلات ثابت هستند به گونه ای که قطعه بر روی دستگاه به حرکت در می آید .

دستگاه های سنباده زنی بنا به نیاز مشتری متفاوت ساخته می شوند . شما در بازاربا انواع مختلفی از سنباده ها و در اندازه های متفاوت روبرو خواهید شد .

انواع دستگاه سنباده زنی به صورت زیر است :

  • دیسکی ( دایره ای )
  • تسمه ای
  • رولی
  • ورقه ای

دستگاه سنباده دیسکی :

از این دستگاه به منظور پرداخت کاری در مراحل اولیه استفاده می شود و در راستای پرداخت با این دستگاه خطوط مدوری بر روی قطعه ایجاد می شود که در مراحل بعدی کار باید این خطوط برداشته شوند و محو گردند.

دستگاه سنباده لرزان :

همانگونه که از نامش مشخص است این سنباده با تبدیل کردن حرکت چرخشی موتور به حرکات لرزشی عمل سنباده را انجام می دهد . این دستگاه به منظور از بین بردن خط های ریزی که در زمان سنباده اول ایجاد شده است ، به کار برده می شود .

این دستگاه به دو نوع بزرگ و مشتی تقسیم بندی می شود . نوع بزرگ آن توسط دو دست صورت می گیرد . نوع مشتی آن توسط یک دست صورت می گیرد و چون توسط یک دست صورت می گیرد به مشتی معروف است .

دستگاه سنباده نواری یا تسمه ای :

سنباده های نواری متناسب با نوع آلیاژی که مورد پولیش قرار می گیرد طراحی می گردند و تولید می شوند . این گونه سنباده ها در انواع دستگاه های نواری که در حالت های متفاوت افقی ، تخت و زاویه دار کار سایش را انجام می دهند مورد استفاده قرار می گیرند .

انواع مواد سنباده زنی به صورت زیر است :

  • مصنوعی : اغلب برای سنگ های سنباده از مواد مصنوعی استفاده می گردد.
  • طبیعی : شامل خاک رس و کروند طبیعی است .
  • اکسید آلومینیوم : از خاک رس در کوره های الکتریکی استخراج می گردد.
  • سیلیسیوم کاربید : از شن سنگ چخماق و پودر ذغال استخراج می گردد.

نکات مهم قبل از خرید دستگاه سنباده زن :

اندازه و ابعاد : دستگاه سنباده زن در اندازه ها و سایزهای متفاوت وجود دارد .همانگونه که می دانید دستگاه سنباده زن برقی بزرگ قدرت بیش تری دارد . دستگاه های سنباده زن برقی کوچک کارها را دقیق تر انجام می دهد .

قیمت : قبل از خرید تحقیقات خود را انجام دهید زیرا سنباده زن های برقی بسیاری با قیمت مناسب در بازار وجود دارند .

ضمانت نامه : اگر این ابزارها و دستگاه ها خراب شوند یک ضمانت نامه معتبر می تواند از زیان های به بار آمده جلوگیری نماید .

انواع ماشین آلات و دستگاه های سنباده زنی در ابعاد و سایزهای متفاوت و با قیمت های متفاوت در شرکت آریا سایان گستر تولید می گردد و با توجه به نیاز مشتریان به دست آن ها می رسد . این مجموعه همواره در تلاش است تا بتواند محصولات و دستگاه های با کیفیتی به دست مشتریان خود برساند و رضایت آن ها را جلب نماید .

برای کسب اطلاعات بیش تر می توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید .